Een interactieve, converterende campagne pagina op zetten om de fans van FC Emmen een betaalbare, groene energie deal te kunnen aanbieden. We richtten onze pijlen op dat doel. Daarnaast was het een unieke kans voor supporters om een gratis seizoenkaart te scoren van hun favoriete club. Een echte win-win situatie!
Samen met mijn compagnon developer bouwden we de front- en back-end van deze campagne site. Ik bouwde de front-end in eerste instantie in Webflow, en hij werkte dat vervolgens uit naar een Wordpress thema. Hier hebben we een handige werkmethode in gevonden middels een eenvoudige export van HTML, CSS & Javascript en gebruik te maken van Git.
Om de energiecontracten echt te kunnen scoren hebben we een dynamisch multi-page formulier gebouwd waarin alle stappen zijn verwerkt om de aanmelding mogelijk te maken. Zo ook een maatwerk API-koppeling met Salesdock. Salesdock is een verkoopplatform die het het verkoopproces inzichtelijk maakt met een paar klikken. Aan ons de taak de informatie goed en veilig door te sturen voor een optimaal verkoopproces. Naast deze koppeling voor FC Emmen Energy hebben we deze techniek ook voor andere opdrachtgevers mogen gebruiken.